Ученици и ученице Техничке школе били су учесници и ове школске године у промоција репродуктивног здравља у Саветовалишту за младе ДЗ “ Симо Милошевић” Баново брдо.
Репродуктивно здравље према дефиницији ( СЗО) из 1997.године представља “стање потпуног физичког, менталног и социјалног благостања у свему што се односи на репродуктивни систем, а не само одсуство болести и неспособности”.
Промоција репродуктивног здравља младих обухвата све мере, активности и напоре здравствене службе и читаве друштвене заједнице на заштити, одржању и побољшању здравља. У примарној превенцији репродуктивног здравља посебно место заузима здравствено-васпитни рад са младима.
Специфични циљеви рада саветовалишта остварују се кроз здравсвено образовање и васпитање младих од другог разреда средње школе и чине их:
- праћење полног развоја и сазревања
- формирање здраве сексуалности
- развој одговорног сексуалног понашања код младих оба пола
- спречавање обољења и повреда у вези са сексуалношћу и репродукцијом
- спречавање нежељених трудноћа и смањење броја адолесцентних
- трудноћа и намерних прекида -абортуса
- превенција полно преносивих инфекција
- правовремено испитивање и лечење
Сваки семинар, у трајању од два дана, обухватао је теме из приручника за здравствене раднике “Сачувајмо здравље” издатог од стране УНИЦЕФА, а који је подржан као приручник за заштиту репродуктивног здравља од Министарства здравља Републике Србије.
Семинарима у октобру месецу обухваћено је 20 наших ученика оба пола. Са нашим ученицима радили су Др Вера Вујовић, педијатар, Др Јасмина Шкорић, Весна Ковачевић, мед.сестра и Крбањевић Ксенија, психолог. Уносећи активне методе учења у свој рад здравстевни радници додељује младима, а не себи централној место у обради здравственог садржаја. Тако оплемењују овај однос, постижу атмосферу поверења, а спречавају нелагодност и страх код младих. Један од основних принципа у едукативном раду је међусобно уважавање ставова и мишљења. Најчешће су коришћени следећи облици рада: истовремена индивидуална активност, истовремени рад у паровима или малим групама, техника”акваријум”, “разговор у круг”, групне дискусије, играње улога, игре и друго.
Психолог школе, Ивана Михаиловић