У контескту истраживачког пројекта “Морално расуђивање младих-образовање за вредности“ у Техничкој школи, 29.10.2015, одржан је огледни час из српског језика и књижевности. Реализација пројекта је у току и резултат је сарадње учитеља, наставника српског језика и књижевности и педагошко психолошких служби ОШ“Владимир Назор“ и Техничке школе. На сасвим нови начин, применом проблемске наставе, наставник Марина Нешић приступила је обради романа Странац аутора Албер Камија. Ученици 4/6, матуранти, групним радом су водили вршњачку расправу у вези са „судбином“ главног лика романа Мерсоа преузимајући улогу судије и пороте. Централно место у часу преузели су ученици који су међусобно усаглашавали систем вредносних норми у доношењу суда (моралног закључка) о добром, праведном и исправном у чувеном књижевном делу. Инспирација за овакав начин рада вођена је идејом чувеног психолога морала Лоренса Колберга да образовање никада није вредносно неутрално и да је најбоље учење у вршњачкој групи. Ученици су дискусијом овладавали појмом апсурда, опште парадоксалности савременог света обухваћеног романом. У плану је и примена дебате у наставку обраде поменутог књижевног дела вођене филозофским сентенцама Албер Камија. Гост у часу била је наставник српског језика и књижевности ОШ „Владимир Назор“ Марија Праизовић и психолог Техничке школе. Импресија гостујућих била је да је иновативна методика била провокативна и имала за резултат да су ученици активни учесници у свом образовању и вредносно различити што и потврђује да је групни рад развојно најподстицајнији.
„Non scholae, sed vitae discimus“ ( Не за школу, већ за живот учимо) Лукије Анеј Сенека
[nggallery id=31]