Електротехничар рачунара
Успешно образовани електротехничар рачунара Школе стекао је oсновна знања и вештина у области електротехнике, програмирања и web програмирања. Знања из области хардвера и софвера рачунара и рачунарских мрежа (рад у Windows Server окружењу). Знања из области употребе микроконтролера и микрорачунара (IoT- Internet of Things). Он ова знања користи на пословима: монтаже, превентивног и корективног одржавања (тестирање -поправка) рачунарске мреже, конфигурисања, одржавања и сервисирања електронике рачунара, примене рачунара у електротехници; програмирања микрорачунара и система за развој или апликационих програма за информационе системе; одржавања и ажурирања датотека и читавом низу сродних послова. Настава се из стручних предмета изводи у модерно опремљеним кабинетима, са малим групама ученика при чему сваки ученик има своје радно место. Ученици овог смера имају проходност на све више техничке школе и факултете а могућности запошљавања су велике јер се рачунари користе у свим делатностима.
Могући послови
Одржава и сервисира рачунаре, рачунарске системе и опрему.
Склапа и расклапа рачунар, проверава исправност рачунарских компоненти, утврђује кварове и врши замену рачунарских делова.
Набавља компоненте (матична плоча, процесор, меморија, графичка карта, хард диск итд).
Осим рада на хардверу, врши различите инсталације и подешавања (инсталира оперативне системе, антивирусне програме, инсталира и подешава различите апликативне програме, подешава Интернет итд.), умрежава рачунаре и сл.
Познаје програмске језике, користи мерне инструменте и алате.
Врши инсталирање рачунарских система.
Врши надзор, надоградњу и одржавање рачунарских система.
Врши израду система са микроконтролером или микрорачунаром.
Одговарајући тим професора и добро опремљени кабинети омогућавају да се успешно спроведе доста захтеван план и програм оспособљавања ученика.
Након завршетка смера Електротехничар рачунара ученици су оспособљени за:
-стицање основних знања и вештина из области електротехнике (предмети ОЕТ 1 и 2, Eлектроника 1 и 2, Рачунарска логика),
-рад са програмима за израду мултимедијалних садржаја (предмет Рачунарска графика и мултимедија)
-спознавање структуре рачунарских система (увод у Архитектуру рачунара),
-рад у програмском пакету MS Office-a: Word, Excel, PowerPoint …(предмет Рачунарство и информатика),
-практично оспособљавање за конфигурисање и монтажу рачунара, спознавање и одабир архитектуре рачунарских система, препознавање, проналажење и отклањање кварова, тестирање рачунарских компоненти (предмет Рачунарски хардвер),
-инсталацију оперативних система и осталог системског софтвера, инсталацију корисничких програма, рад са оперативним системом Windows
(предмет Оперативни системи 1 и 2),
-објектно оријентисано програмирање, програмирање у C и C# (предмет Програмирање 2.,3. и 4. разред),
-израда веб странице; рад у програму за симулацију Multisim (предмет Софтверски алати, 2. разред),
-формирање, коришћење и ажурирање релационе базе података, МySQL (предмет Софтверски алати, 3.разред),
-конфигурисање и одржавање рачунарских мрежа (предмет Рачунарске мреже),
-рад у окружењу Windows Servera (предмет Одржавање рачунарских система),
-упознавање са PLC-ом и програмирањем PLC-a ледер дијаграмима (предмет Рачунари у системима управљања),
-рад са микроконтролером Ардуино и микрорачунаром Raspberry Pi, коришћење различитих сензора, рад у програму Python
(предмет Микроконтролери и микрорачунари 3 и 4 разред),
-израда и рад са техничком документацијом (предмет Техничка документација),
-израда CV-a и основе финансијског плана (предмет Предузетништво).
…
Завршетком четворогодишњег школовања и полагања матурског испита ученици стичу звање ЕЛЕКТРОТЕХНИЧАР РАЧУНАРА и могућност запошљавања или наставка школовања.
Организација наставе
На часовима предавања ученици добијају теоријска знања из општеобразовних и стручних предмета.
Вежбе се одвијају у лабораторијама и кабинетима за рачунаре и информатику и ученици на рачунарима увежбавају оно што су радили на теоријским часовима. Одељење се дели на 2 или 3 групе па наставник сваком ученику може да посвети максималну пажњу. Због броја ученика на једаном рачунару углавном ради само један ученик.
Блок настава се реализује кроз обилазак фирми или практичне часове у школи и подразумева вишесатне практичне активности ради што бољег упознавања послова и вештина у вези са звањем за који се школују.
Могућности запослења
Одржавање и сервисирање рачунара, рачунарских система и опреме, као и конфигурисање и одржавање рачунарске мреже. Инсталација и подешавања оперативних система, антивирусних програма, апликативних програма итд. Израда мултимедијалних садржаја, web странице, сајта. Управљање окружењем коришћењем микроконтролера и микрорачунара.